titian hidup ini: katakan tidak pada CURANG

andai kau kenali dunia ini.. pasti kau kenali penciptaNya..
andai kau faham suara hati ini.. pasti kau takkan sakiti hati ku lagi..

kawan2 saya

katakan tidak pada CURANG



salam..

tetibe malam ni nak cakap sal ni! sebabnya tadi ada dengar perbualan seseorang!
he says "erm aku dah malas da la ngan si A tu, serabut betul! asyik fikir bukan2 je, serabut aku! bauk dengan si B ni, kawan lama aku, lagi CANTIK. "

huhu kalau da ada orang lain macam-macam alasan kau keluar kan??dulu waktu kau kenal si A ni tak de pulak kau nak mengata si dia kan, memuji ada la! tak kira la laki ke perempuan ke sama je! SETUJU TAK??

tapi aku tak nak salahkan satu pihak juga kat sini! yg si A tu pun satu, da tau pasangan kau tu betul2 baik dengan kau, jangan la kau nak buat dia sepenuhnya hak milik kau! soo aku nak nasihat sikit kat mana2 pasangan jangan terlalu cepat berprasangka buruk dan cemburu lebih2 sangat! orang tak suke taw! mula2 memang la boleh terima tapi lama2 pasangan awk tu akan jadi tension taw!

sebabnya banyak lagi pasangan anda tu nak fikir! kerja lagi, study lagi, kewangan lagi dan macam2 la! jadi jangan menyesal kalau satu hari nanti dia tinggalkan awk, sebab perangai awk yg annoying ni! macam peristiwa kat atas tu! (berdasarkan pengalaman n dengar perbualan si polan dgn si polan) hehe..

kalau tak caya, cuba lah! haha.. berani ke?? kalau korang tak sayang, bolehla.. kalau sayang tolong ubah perangai oke! jangan terlalu berprasangka buruk sangat! tak salah nak berprasangka sikit sebab kita memang tak boleh percaya pasangan kita 100% . tp jangan la sampai 24jam asyik nak tanya bukan2 je. sampai lambat angkat call or pasangan tu ade kerja sikit da macam2 andaian kau buat! kan da gado!

kalau gadoo kecil2 takpe, ni sampai gado besar! haa waktu korang mula bersikap cam ni la, di mana anda sedih bersedih sbb tindakan anda sendiri, si dia pula sibuk buat plan! AHHH CARI ORANG LAIN LA. PENAT DA AKU MELAYAN DIA NI! haa soo mahu ke anda menjadi sebegini!

oke la da taknak cakap banyak! sila ambil ikhtibar k. pada pasangan tu pula, kalau boleh sabar, sabar la sikit oke. kalau si dia tetap berperangai cam tu, saya pun tak tahu nak cakap cam mana! mungkin anda sendiri boleh buat keputusan. oke bye


semoga perhubungan anda berkekalan, insyaALLAH :)



6 comments :

nazira said...

:)

http://ruangannazira.blogspot.com/

Ratu Lissa said...

pendek kata , kedua-duanya memainkan peranan yang penting dalam menjalinkan sesuatu hubungan . si A pun tak boleh buat sesuka hati dia je . biasalah lelaki . masa mula2 bercinta dulu punyalah bangga . tapi bila dah bosan nak cari yg lain . . senang je kan ~

Ika said...

btol3. say no to curang. :D

PrinceMirulJr said...

tidak!!!!

♥ Nurfaizah ♥ said...

Hehe :) senyum jee faizah bacee entrii sis ~ ape-2 pon dua dua kene banyak bersabar! jangan ikutkan perasaan sangat :*

p/s: Nice entrii ~

Paradise said...

Like it... lol.. :))