titian hidup ini: Berapakah umur terbaik untuk berkahwin?

andai kau kenali dunia ini.. pasti kau kenali penciptaNya..
andai kau faham suara hati ini.. pasti kau takkan sakiti hati ku lagi..

kawan2 saya

Berapakah umur terbaik untuk berkahwin?





salam


Silakan jawab soalan tersebut ye sebelum anda membaca dengan lebih lanjut!! Hehe
Sebenarnya hari tu kumpulan saya ada buat forum tentang kelebihan dan kekurangan kahwin awal. Heyy syok taw tajuk tu.. hehe

Bagi saya kalau nak kawen awal mana pun better bermula dengan umur 18 atau 19 tahun. Kalau awal drpd usia ni macam tak sesuai je.. tak tahu la pulak pendapat awak kn. Info yg saya dapat ada mengatakan bahawa tubuh kita mencapai kematangan seksual sekitar lewat remaja. Lewat remaja tu dalam usia 18 or 19 tahun tu la! Ops jangan la malu-malu! Haha info kan.. (eleh padahal kau pun malu kn!) selain drpd kematangan seksual tu gak kalau nak berkahwin ni seharusnya sudah mempersiapkan emosi dan mental! Kalau tidak, tak sempat nak sabut anniversary perkhawinan pertama da si suami atau si isteri masuk hospital mental! (mintak jauh la Ya Allah) sori, sekadar gurauan..

Lastly, nak cakap bila da betul-betul bersedia nak memegang tanggungjawab dalam rumah tangga dan menghadapi cabaran-cabaran baru boleh fikir pasal kawen! Jangan nak kawen sebab fikir perasaan sayang je yep! Hee


 Sorry, saya belum bersedia. HEHE



6 comments :

Amirah. said...

pown bolehhhh :D hahaha


http://st0ryab0utprincess.blogspot.com/2012/06/cheerleading-smks-24.html

cheerleading smk s 24 . jom tgk ! :D alahh , short entry jek .rajin-2 kan diri anda please . terjahhh sana :D

Husnahyuna said...

salam kenal..
wah2..
nice entry...
like ") nice :)
blog ni sgt awosome...
n entry yg sgt menarik ..
jom follow kita balik..
kite support each other k...http://husnahyuna.blogspot.com

Incik Pepel said...

ehh... so.. nak kahwin bila nie? :D

Jija said...

@Mr.Lidi Kepala Putih masih belum bersedia.. haha

Liyana Anuar said...

saya dah bersedia, tp duit tak cukup lagi....cane??? hehe :p

Pwincess said...

Tak reti nak cakap pasal kawin. hehe =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/aku-penat-jadi-athlete.html