titian hidup ini: soalan SPOT EDU 3106 (pengurusan bilik darjah) 2012

andai kau kenali dunia ini.. pasti kau kenali penciptaNya..
andai kau faham suara hati ini.. pasti kau takkan sakiti hati ku lagi..

kawan2 saya

soalan SPOT EDU 3106 (pengurusan bilik darjah) 2012


unit MATH 
Obj:
-ciri guru efektif dlm PBD (1 soalan)
-psekitaran pbljrn kondusif (2 soalan)
- pengurusan pntksrn dlm blk drjh (1 soalan)
- pengurusan sumber/data murid (1 soalan)
- hbgn guru murid - kpntgn, faktor, strategi (1 soalan)
- konsep dspln blk drjh (1 soalan)
- model disiplin (3 soalan)
- jenis2 mslh dspln (1 soalan)
- sbb2 blaku mslh dspln (1 soalan)
- pengurusan tndkn mslh (1 soalan)
- kaunseling (2 soalan)
- disleksia, autisme (1 soalan)
- pintar cerdas (1 soalan)
-pelan prncgn blk drjh (1 soalan)


Strukt:
1(a) konsep pengurusan blk drjh
(b) ciri guru efektif
2 (a) hbgn guru murid
(b)konsep disiplin blk drjh
3. model disiplin
(a) konsep
(b) model pengurusan disiplin
4. Menyediakn pelan prncgn pengurusan blk drjh
(a) kriteria
(b) keperluan


Esei:
1 (a) psekitaran pbljrn yg kondusif
(b)pengurusan pntksrn blk drjh

2(a) jenis2, sbb2 blaku mslh dspln & TL
(b) peranan & tndkn guru, hlgn & intervensi dlm menangani mslh dspln

3pengurusan blk drjh yg melibatkn murid bkeperluan khas
(a) mslh kerosakn sensori, mslh pbljrn
(b) autistik, lwt pkmbgn, hiperaktif, mslh pintar cerdas, mslh emosi & tgkah laku

sumber : ipg  IPIS

No comments :