titian hidup ini: taubatku

andai kau kenali dunia ini.. pasti kau kenali penciptaNya..
andai kau faham suara hati ini.. pasti kau takkan sakiti hati ku lagi..

kawan2 saya

taubatku

Dalam kesendirianku
Dalam keputus asaku
Dalam penyesalan
Dalam pertaubatanku
Di tengah kedinginan malam
Di atas sejadah yang terbentang
Ku bertafakur bersujud berzikir
PadaMu ya Rabbi
Pesona malam yang dihiasi
Cahaya bulan dan bintang
Menemani kesendirianku
MenghadapMu Ya Rabbi
Aku bersimpuh di hadapanMU
Yang Maha mendengar dan melihat
Semua rintihan hati hamba
Dan kerisauan hati ini
Aku ingin bertaubat kepadaMu
Kembali jadi hambaMu yang beriman
Ya Allah yang Maha pengampun
Maha penyayang
Bagi umatNya yang bertaubat..
Dalam kesendirianku
Dalam keputus asaku
Dalam penyesalan
Dalam pertaubatanku
Di tengah kedinginan malam
Di atas sejadah yang terbentang
Ku bertafakur bersujud berzikir
PadaMu ya Rabbi
Pesona malam yang dihiasi
Cahaya bulan dan bintang
Menemani kesendirianku
MenghadapMu Ya Rabbi
Aku bersimpuh di hadapanMU
Yang Maha mendengar dan melihat
Semua rintihan hati hamba
Dan kerisauan hati ini
Aku ingin bertaubat kepadaMu
Kembali jadi hambaMu yang beriman
Ya Allah yang Maha pengampun
Maha penyayang
Bagi umatNya yang bertaubat..

2 comments :

Anonymous said...

Semoga Alloh menerima Taubat kita. Semoga Alloh mengampuni setiap dosa dan salah yang pernah dilakukan. Semoga kita bisa terus Istiqomah dalam beribadah dan menjauhi maksiat. Amin..

Jija said...

amiin :)