titian hidup ini: utk awk yg sgt sy syg

andai kau kenali dunia ini.. pasti kau kenali penciptaNya..
andai kau faham suara hati ini.. pasti kau takkan sakiti hati ku lagi..

kawan2 saya

utk awk yg sgt sy syg


 untuk bakal imamku, bakal pemaisuri hatimu ini mungkin seorang yang degil, ganas, kasar, manja, mengada, dan sebagainya. bersabarlah. tabahlah.

Andai aku adalah tulang rusukmu yang telah hilang
Aku berharap
 
Jika nanti Allah mempertemukan kita
 
Kau akan selalu membimbingku
 
Agar aku menjadi wanita yang solehah
 
Yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga
 
Kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat

Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anakku
 
Jadilah ayah yang boleh mendidik anak kita
 
Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat
 
Iaitu anak yang soleh dan solehah
 
Yang boleh menjunjung tinggi Agama Allah

Andai engkau ditakdirkan untukku
Ku harap kau boleh menjadi imam buatku dan anakku
 
Kau boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita
 
Kau boleh mencintai aku apa adanya
 
Dan boleh menyikapi kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan

Dan andai aku salah
 
Tegurlah aku dengan kata-katamu yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan
 
Andai aku marah
 
Belailah rambutku dengan penuh kasih sayangmu
 
Agar marahku boleh berubah menjadi kelembutan
 
Andai aku lupa
 
Ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang
 
Agar nanti kau tetap menjadi suri tauladan bagiku dan anak kita

Kerana
 
Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku
 
Yang bisa selalu membawa aku ke jalan yang diredhaiNya
 
Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu.

Insya Allah. Amin Amin. hanya ini mintaku.


p/s : bilakah penantian ini akan berakhir?? hny Dia yg tahu... :) 

No comments :