titian hidup ini: aku kamu kita

andai kau kenali dunia ini.. pasti kau kenali penciptaNya..
andai kau faham suara hati ini.. pasti kau takkan sakiti hati ku lagi..

kawan2 saya

aku kamu kita

sekarang,
aku hanya mencuba, menjadi yang terbaik.
di hadapanmu, tak lagi ku perlihatkan keegoanku.
di hadapanmu, aku tersenyum ikhlas dan tulus.
tak lagi ku ungkit yang lalu, biarpun itu juga yang menyakitkan bagiku.tidak hanya bagimu.
aku tak ingin keadaan memburuk.
aku selalu berharap keadaan membaik.
membaik dan membaik.
semoga dgn apa2 keputusan pun menjadikan kita lebih baik.
aku kamu kita.
aku ingin seperti dulu.
tertawa dan bergurau bersama.
sgt pedih jika harus seperti ini.
sangat…

aku terlalu ingin mengulang yang lalu.
dan menghapus bahagian – bahagian yang salah.
sama ada di bahagianku, atau bahagianmu.

aku hanya bisa menangis. tapi tidak meratap.
tangisan hanya sebuah ungkapan.
tapi tidak kelemahan.

aku ingin tertawa.juga melihat tawamu keranaku.
aku ingin tersenyum. juga melihat senyummu keranaku.


No comments :