titian hidup ini: saya cintakan awk...

andai kau kenali dunia ini.. pasti kau kenali penciptaNya..
andai kau faham suara hati ini.. pasti kau takkan sakiti hati ku lagi..

kawan2 saya

saya cintakan awk...

Nak dengar satu cerita x… ? td zah tgk2 kt blog org.. tbe2 zah terbace satu artikel ney… zah sgt tertarik taw.. zah nk copy jek.. tp xley… soo zah kena type semula.. sbb x kre!!! Nk share gak ngan sume readers.. cz zah sgt suka ….. baca taw !!!!

Satu pasangan kekasih sedang memecut melebihi 100km/jam di jalanraya.

Gadis : perlahankan lah sikit moto nie.. saya takut la..
Lelaki : xnk.. bwk laju2 mcm ni ler seronok….
Gadis : tak.. x seronok pun.. tolonglah awk.. sy takut sgt ni….
Lelaki : klu awk nk saya perlahankan moto nie… awk kena kata awk cintakan saya dlu..
Gadis : ok! Saya cintakan awk…
Lelaki : ok.. skrg peluk saya kuat2.
*si gadis memeluk kekasihnya dgn erat*
Lelaki : awk… awk boleh x tlg tanggalkn topi keledar saya? Kemudian pakaikan kat awk.. sy rasa x selesa la…
dalam surat khabar keesokan harinya :
sebuah motorsikal telah mengalami kemalangan di Jalan raya akibat kegagalan fungsi brek. Dua mangsa yang terlibat dlm kemalangan tersebut dan hny satu drpd mereka yg terselamat.

*kisah sebenarnya, semasa sedang menuruni Jalan tersebut, si lelaki telah mendapati yang motorsikalnya tidak berfungsi, tp dia tidak mahu kekasihnya tahu.. sebaliknya, dia meminta kekasihnya td mengucapkan perkataan “saya cintakan awk” dan merasakan dakapan terakhir kekasihnya.. dia juga memberikan topi keledarnya kpd si gadis supaya dgn harapan kekasihnya selamat.. walaupun itu menyedari dia akan terkorban..
Jadi, sekiranya kita ada seseorang yg amat kita cintai dan ambil berat, beritahulah dia yg kita amat cintakannya…. ^_^ ….






Semoga kita masih pny waktu utk mengucapkannya….



No comments :