titian hidup ini: mood cdey (^_~)

andai kau kenali dunia ini.. pasti kau kenali penciptaNya..
andai kau faham suara hati ini.. pasti kau takkan sakiti hati ku lagi..

kawan2 saya

mood cdey (^_~)


Sekian lama mengenalinya, aku makin mengenali hati budinya. Namun, bak kata pepatah dalam hidup ni, jangan disangka panas hingga ke petang, mungkin hujan akan turun di tengah hari.. hm bahagia yang aku impikan hanya ibtat Pelangi Petang (hayati lagu sudirman) skrg, diri mula menyedari dan akui, tiada CINTA yg abadi melainkan CINTA kp ALLAH s.w.t.

Di saat diri ditinggalkannya, hati ini meronta, kecewa dengan apa yg terjadi… hati ini jauh sekali merelakan perpisahan ini.. namun, sudah tersurat, hubungan ini hanya mampu bertahan untuk seketika… maka, aku terpaksa merelakan dalam keterpaksaan.. rupanya, dalam tidak sedar, dia telah pun aku cintai dan mendapat tempat di hati ini… aku terseksa dengan memendam suara hati ini, tertanya-tanya alasan kenapa dia pergi meninggalkan ku secara tiba2?? Apa mungkingkah aku tidak layak untuknya?? … aku mula bingung… mengapa setelah hati ini mula mencintainya, dia pergi tinggalkan ku sendiri…. ;’(

Saya benci awk.. saya xnk dengar nama awk lg dlm hidup saya.. tp hakikatnya, benarkah aku membencinya?? Benarkah namanya tak ingin ku dengar dan sebut?? Sedangkan jauh di hati ini, seringkali aku mengingatinya, merinduinya… aku terlalu merindui dirinya.. walaupun aku cuba melontarkan bayangannya jauh dari hidupku, namun aku tidak pernah melupakan kasih sayangnya, keprihatinannya, leterannya untuk memperbaiki diriku, dan suara itu xkn mungkin aku lupakan…

Aku pasrah dan redha dengan apa yang terjadi, aku sedar mungkin ada hikmah di sebalik apa yang terjadi dan mungkin juga Allah akan temukan diriku dengan insane yang lebih baik dari dirimu.. andai nyata kau bukan milikku, aku harap Allah akan melenyapkan namamu dari kamus hidupku, serta melenyapkan segala kenangan tentang kita utk selamanya… namun, andai ini ujian untukku, tabahkan hatiku menghadapinya walaupun bersendirian....



Mencintai tidak semestinya memiliki dan memeliki juga tidak bermaksud dia akan kekal menjadi milik kita untuk selamanya…

No comments :