titian hidup ini: whats going in future ???

andai kau kenali dunia ini.. pasti kau kenali penciptaNya..
andai kau faham suara hati ini.. pasti kau takkan sakiti hati ku lagi..

kawan2 saya

whats going in future ???

salam for reader...
Kata oranglah….
Cinta boleh buat orang bahagia....
Cinta boleh buat orang gembira....
Cinta boleh buat orang berjaya....
Cinta boleh buat orang menanam cita-cita...
Cinta juga boleh buat orang menjadi berbagai-bagai...


Itu persepsi orang...
Pada aku cinta mengajar kita tentang banyak perkara...
Cinta pertama pasti bukan mudah untuk dilupa, adakalanya yang pertama menjadi yang terakhir...
Tapi mungkin entah yang keberapa juga boleh menjadi yang terakhir dan yang terbaik....


Aku?
Masih mencari cinta.....
Boleh kata macam tu?
Boleh saja sebab ini kisah aku bukan kisah novel, drama,filem atau kisah orang lain....
Pada aku juga cinta tu sangatlah “complicated”....
Sukar untuk dimengertikan...
Payah untuk diterjemahkan..
Kelam untuk dibayangkan....
Liat untuk disimpulkan....
Cinta ni kadang-kadang hanyalah hadiah persinggahan yang adakalanya meninggalkan kesan sangat mendalam....
Kesan tu sentiasa mengingatkan kita peritnya luka tapi kadang-kadang kita masih tak serik terluka berkali-kali...
Cekallah kononnya tapi pada hakikatnya akhirnya mengalah...


Pada aku?
Aku dah letih...
Macam putus asa pun iyelah juga...
Aku dah hilang rasa percaya adalah lebih tepat....
Tak ada perasaan sekarang ni pun iye jugalah aku rasakan...


Pelik tapi benar...



act masa ney..
ak hny menyayangi seseorang...
mmg cm bodoh, cz ak x pasti kami dpt bersama or x...
sush la ble fkir sl kami...
jap ok.. jap tidak...
dan ak sgt byk bersabar ngan dye...

Entahlah, setahu aku hanya sekali rasa tu pernah ada dan jujur aku katakan bahawa rasa tu masih ada sampai sekarang walaupun aku dah cuba untuk padamkan...
Ada juga perasa-perasa luar yang cuba-cuba bagi rasa tapi ternyata selamat dah kena “blow’....=P
Macam mana tak kena blow, rasa tak kenalah...
Sengalkan aku?
Sekarang ni ala-ala lagu kumpulan seberang pula aku nak lakar dalam hidup aku “Berhenti Berharap”, walaupun sebenarnya dah lama dah berhenti sebab dah tahu tak ada harapan....

yeke?? tgk... ak msih mengharap...  
ckp jek lebih kn....


Kesimpulannya aku msh mengharap...

mengharap pd smthg yg belum pasti....
belum nmpk ape2 pun bayang.......
andai dye takdirku, dan ini ujian utk ku...
aku redha...
andai dye bukan takdirku... aku harap perasaan ni akan lenyap....
Ada apa dengan cinta?
Tak ada apa dah...
Tak boleh dilayan, buat menyusahkan....
Tapi aku akui, banyak pengajaran dan banyak benda mengajar aku dari kesusahan tu...





♥: ‎"ThEy SaY paSt iS pAst. We neEd To mOve oN to sEe tHe FutUrE. But hOW caN wE moVe oN whEn oUr pAst iS tHe oNLy thIng We eVer WanTed iN thE fuTurE...??





No comments :