titian hidup ini: doakan mak cepat sembuh

andai kau kenali dunia ini.. pasti kau kenali penciptaNya..
andai kau faham suara hati ini.. pasti kau takkan sakiti hati ku lagi..

kawan2 saya

doakan mak cepat sembuh

Salam..

Sekarang saya di hospital jerantut. Tiba-tiba mak kena tahan ward pulak. Masuk hari ni dah 4hari saya jaga dia. Ya Allah penat badan ni tak payah x terkata. Depan mak buat-buat oke. Taknak bagi dia tertekan. Harap dia cepat sembuh.

Masuk hospital ni macam-macam pengalaman saya dapat. Mula masuk tiba-tiba ada makcik tu nazak. Saya dapat tengok dri mula m.cik tu tenat sehingga ke akhir nafas dia. Innalillah. Then ada m.cik yg tak dijaga.. org asli yg ada penyakit kulit (kuster) penyakit ni penyakit berjangkit. Jadi nurse pun jarang sikit masuk ke dlm bilik mereka. Tapi saya dapat lihat dari kaca. Kesian memang kesiian tapi apa je yg mampu dibuat. Hanya lihat dan tolong mana yg mampu. Bg makanan yg lebih. Kalau niat kita ikhlas.. insyaAllah xde apa yg berlaku kn? Kdg2 sy slowkn kipas kalau waktu malam n kuatkan kipas kalau siang. N tutupkan lampu. Saya x faham kenapa nurse2 kat sini terlalu menampakkan sikap abai terhadap mereka. Ignore it! X boleh komen lebih2 nt ada nurse marah. Tapi walau apa pun nurse kat sini layan mak dengan baik.. thanks a lot.

Masuk hari ke4 ni saya memang terasa terlalu penat. Setiap malam tak cukup tidur sebab terjaga. Mak malam2 kadang2 batuk2.. masuk hari ke2 dan ke3 ni setiap kali batuk mak muntah2 pulak. Harap hari ke4 ni mak semakin sembuh. Doakan sekali k. Saya harap anak2 kat luar sana tu jaga la mak ayh kita selagi mereka masih ada. Dan time mereka sakit ni la menguji kita n berfikir balik macam mana payah mereka jaga kita. Kalau 4hari saya dah tak larat.. abes macam mana mak ayh saya boleh bertahan untuk jaga saya sepanjang saya hidup sebelum ni.

my mum n me 


3 comments :

Beta said...

Salam,,
aku turut berdo'a, berharap mak awak cepat sembuh je ye, dan semoga awak juga lainya yg sentiasa menjaga mak awak di beri kekuatan fisik,,
Aamiin..

khairulizuan said...

As'salamualaikum, saya tersesat ni di Blogger awak.. dan sy terbaca semuanya tentang awak hee, dgn izin Allah bleh xklu sy nk berkenalan, Insha Allah.

tertarik status tu :)

Dia telah menciptakan saya sebaik-baik kurniaan-Nya, kekurangan & kelebihan saya hanya Dia yang berhak menilai, bukan kamu..

khairul izuan
shah alam,

admin said...

Blh je awk.. add fb norazizah ibrahim or wechat arisa_zaza :)