titian hidup ini: saya cantik ??

andai kau kenali dunia ini.. pasti kau kenali penciptaNya..
andai kau faham suara hati ini.. pasti kau takkan sakiti hati ku lagi..

kawan2 saya

saya cantik ??




cantik kn mereka ?? pernah tak pakwe2 korang puji kecantikan perempuan lain depan korg?? soo what ur reaction?? hurmmm cdey, jeles, bosan, menyampah n meluat kn?? tp nk jaga perasaan dye n mmg x dapat dinafikan org tu cantik, dengan muka dan jawapan yg penuh dgn keterpaksaan, kita akui saja.. :)


yang ney pulak kacak kn? wanita idaman malaya.. hehe.. sy rasa la.. sbb sy pun menyukai 2 org ney.. ngee.. Ok skrg sy nk ckp sl KECANTIKAN. Ye mmg tak dpt dinafikan, mata kita ni memang selalu tertumpu kepada orang-orang yang memiliki wajah yang cantik/hensem. Asal diorang lalu depan kita je, mata kita ni mst akn terus memandang sampai org tu hilang pd pandangan. (nsb bek x terus lekat cam gam). Ckp kat org, padahal kau pun sme kn :P hehe.. ye sy pun kadang-kadang melekat jugak mata ni kat lelaki-lelaki comel. Tapi persoalannya sekarang, penting ke? 

Ble diberi soalan cm tu, ape korang nak jawab.. sudah pasti jawapannya tak kn? Walaupun kita suka orang yang berwajah cantik/tampan, perlu ke kita mencari seseorang yang memilikinya dah menolak orang yang tidak memiliki wajah yang cantik/tampan, tetapi memiliki hati yang baik?

Kecantikkan hilang suatu hari nanti. Kedut2 akan mula muncul di muka, masih ada lagi ke orang yang akan berkata "Wajah itu cantik"? Tetapi kalau hati yang baik, walaupun muka dah naik kedut pun, orang tetap akan berkata "Dia tu baik tau" xpun “dia tu lemah lembut taw”. (cam sy. ngeee)

Ada sesetengah orang, suka mengambil kesempatan atas wajah menarik yang dimilikinya. Kerana hensem/cantik, bagi mereka, mereka layak untuk dapat seseorang yang setaraf dengan mereka. Walaupun hati orang tu busuk, asalkan wajah menarik, jalan aje.

Sebab tu kebanyakkan player² di dunia ini memiliki wajah yang menarik. Untuk mereka, hilang satu, datang 1000. Tapi sebenarnya dia tak tahu, dalam 1000 tu la, ada nya 1 yang betul-betul hati nya baik tapi tidak dilihat dengan teliti.


Ada lagi satu yg sy x fhm ialah kenapa mst org2 yg cantik perlu membanggakan a.k.a. sgt riak dgn kelebihan yg dimilik?? Tidakkah mereka tahu tu semua adlh stu yg sgt hurm ntah la. Mls nk ckp.. kalau wajah btul2 cantik xpe juga.. hehe.. ok2 sy da mula merepek..

So kt sini motif entry ni ialah  aje nak bagitahu kat orang2 luar sana yang memiliki wajah yang menarik, body mantap, yang selalu mempermainkan hati dan perasaan orang, yang selalu mengambil kesempatan terhadap orang, yang selalu mengagung2kn kecantikan korg ingatlah : Beauty fades :)






p/s bersyukurlah kpd Allah pd kelebihan yg diberi.. jika ditambah dgn dalaman yg sama cantik dgn luaran anda sesungguhnya anda mmg sgt bertuah … jum kita sama2 jd seperti satu pepatah ney.. cantik luar cantik dalam.. renungkn

2 comments :

muhammad rais said...

saya seorg lelaki yg x seberapa....cinta dulu di permainkan....may be disebbkan fizikal saya...ermmtp xkan pernah putus uintk bercinta..biarpun diri di sakiti....lumrah kehidupan manusia...yg cntik diberi perhatian...itu semestinya...t[ yg hodoh di ketepikan...pndg lah hati....=) bkn pda kecntikan yg ade...

MisZaza said...

hurmm don't always think abt that,...
ad byk lg yg perlu difikirkan..
rupa bukan segalanya.. bila da tua kedut2 sume masihkah org yg mengagungkan kecantikan luaran kte cantik lg?? x kan..
hurmmm sy x pandang semua tu.. cume yg sy nk, seseorang yg melihat keperibadian sy dlu, bukn rupa :) sy syg awk forever